söndag 28 juni 2009

Nu är det tungt

Var ute under lördagen och provade lyckan. Jag hade riktat in mig på abborrfiske. Vattentemperaturen höll sig runt 20-21 grader i ytan. Så det bådade gott. Nu blev det inte riktigt vad jag tänkt mig. Första stället jag var på fick jag inte ett hugg. Provade allt jag kom på. Spinnare, vobbler, popper och jigg.
Efter 2 timmars fiske beslöt jag mig för att flytta till älvmynningen. Där började det bra med en liten gädda på ca. 1 kilo. Sedan blev det några mindre abborrar. Först mot slutet av dagen fick jag en fin abborre. Den vägde 0,33 kg.
Totalt på 5,5 timmars fiske blev det 1 gädda och 5 abborrar. Det känns lite tungt att efter så många timmars fiske inte få något mer. Men det är väl bara att bita i hop och komma igen.

Skitfiske på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar