söndag 21 juni 2009

Ännu en dag med trögt fiske

Det var väl själva f-n vad det var trögfiskat. Var ute i 5 timmar och allt jag fick var en en liten stackars abborre på cirka 2 hg. Jag provade V-jigg, vanligt jiggfiske, spinnare, vobbler, mete med mask och jerkbait. Jag provade att trolla, ankra upp, drifta med båten. Jag provade djupkanter, grund, vass. Ja, jag tror att jag provade allt som jag kunde komma på.
Men inte en fisk förutom den lilla abborren jag fick på trolling med liten vobbler.

Träffade svågern Micke när jag var på väg in. Han hade fiskat i 1,5 timme utan ett napp.

Jag tror att orsaken till det tröga fisket är vädret! Det har varit för kallt i kombination av nordanväder. Den enda som fått något att tala om är inte mindre än min svärfar. Han fick en abborre i förra veckan som vägde 0,88 kg. Men det var nog mer tur än skicklighet.

Men nästa fisketur. Då j-vlar, då skall dom upp!



Skitfiske på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar