onsdag 6 juni 2012

Efterlängtat Vertikalpass

Efter en tids intensivt arbete på jobbet blev det till slut lite tid över för ett vertikalpass efter gös.
Var vid sjön klockan 05.00, i med grejerna i båten. Då ringer telefonen! Det var fiskebrodern som ringde och sa att jag skulle skynda mig ut med kameran. Han hade precis fått en fin gös. Detta bådade gott inför dagen! Fotade den fina fisken och skyndade mig att agnade upp mina grejerna. Det började bra, det small till i grejerna och vips var den borta. Nästa fisk som steg mot betet var en gädda. Den bara knippsade av tafsen och vips var den borta, likaså den nyinförskaffade gösflugan. Hade ytterligare två hugg som jag missade i mothugget. Fick ytterligare en liten gädda som klev av vid båtkanten. Ja, ja det var inte min dag tydligen. Men skam den som ger sig. Nästa gång skall jag se till att fiskebrodern får sig en rejäl match.

Skit fiske på er!
/Tomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar